Friday 8 April 2011

پیام شاهزاده رضا پهلوی در مورد کشتار مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف



۱۹ فروردین ۱۳۹۰
هم میهنان عزیزم ,  


برپایۀ خبر منتشرشده در بسیاری از رسانه های بین المللی، حملۀ اخیر نیروهای نظامی دولت عراق به اردوگاه اشرف به مرگ بیشماری از ایرانیان ساکن در این اردوگاه و زخمی شدن شمار بیشتری از آنان منجر شده است و بار دگر توحش چهرۀ کریه خود را به نمایش گذاشت و حقوق انسان های دربند را نادیده گرفت.


پس از حملۀ پیشین نیروی نظامی عراق به این اردوگاه نیز، از ریخته شدن خون هم میهنانم اظهار تأسّف کردم و چنین حملۀ غیرقابل توجیهی را از مصادیق بارز تجاوز دولت عراق به حقوق بشــر، به نقض آشکار اصــول منشور سازمــان ملل متحد و قــراردادهای گونــاگون بین المللی دانستم. این بار نیز ضمن همدردی با خانواده هایی که عـزیزان خود را از دست داده اند، این رفتار ضد انسانی و اسف انگیز را محکوم می کنم.


خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی



پیام شاهزاده رضا پهلوی در مورد شرایط مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف



Wednesday, July 29th, 2009



هم میهنان عزیزم

بنظر می رسد گروهی از مسئولین عراقی با پشتیبانی رژیم جمهوری اسلامی، عملیاتی را برعلیه اردوگاه اشرف انجام داده اند که در این برخورد بین نیروهای عراقی و ساکنین اردوگاه، تعدادی از ایرانیان کشته و بسیاری نیز زخمی شده اند.

در این موقعیت ما باید به مسئولین عراقی یادآور شویم که هیچ انسانی را نمی توان به خاطر عقاید سیاسی و تعلقات مذهبی اش از حق انسانی و حمایت قانونی محروم کرد. مهم تر از همـه، هیچ پناهنده ای را نمی توان به کشور اصلی اش مسترد کرد اگر استردادش، وی را معرض شکنجه، رفتار بی رحمانه، و مجازات های غیرقانونی و غیرانسانی قرار دهد و یا سرنوشتش را دادگاه هایی تعیین کنند که تابع مقررات بین المللی ناظر بر حقوق بشر و آئین دادرسی کیفری پذیرفته شده در جامعۀ بین المللی نباشند.

هم میهنانم،

با توجه به کارنامۀ سیاه سی سالۀ رژیم جمهوری اسلامی در نقض و تجاوز مستمر به حقوق بشر، و به ویژه با توجه به رفتار وحشیانه و هولناک آن نسبت به شهروندان بی گناه ایران در رویدادهای اخیر، تردید نمی توان کرد که سرنوشت مجاهدین بازگردانده شده به ایران نیز کم از سرنوشت دیگر مخالفان رژیم نخواهد بود.

با توجه به این واقعیات و چنین ملاحظات است که انتظار دارم که دولت عراق اجازه ندهد اعضای مجاهدین ساکن اردوگاه اشرف ناخواسته به رژیم جمهوری اسلامی تحویل داده شوند.

رضا پهلوی


No comments:

Post a Comment