Saturday 9 April 2011

نماينده ايران در شوراي بين‌المللي سزامي گفت ايران به راحتي بحران هسته اي فوكوشيما را حل مي كند

به نقل از خبرگزاري فارس: آقاميري نماينده ايران در شوراي بين‌المللي سزامي گفت كارشناسان ايراني به راحتي مي توانند مشكل بوجود آمده در نيروگاه هسته اي فوكوشيما را حل كنند.

وي در گفتگو با خبرگزاري فارس در اين خصوص گفت: توانايي هسته‌اي ايران از ژاپن بالاتر است و خوشحالم كه اعلام كنم ايران يكي از كشورهايي است كه مي‌تواند در شرايط كنوني به ژاپن در خصوص آسيب نيروگاه فوكوشيما كمك كند و اين امر نشان مي‌دهد كه توانايي كاربردي و بهره‌گيري ايران شايد از ژاپن بالاتر است چرا كه سيستم هسته‌اي آنها را كشورهاي ديگر طراحي كرده‌اند اما كارشناسان ايراني به راحتي مي‌توانند با اين فاجعه روبرو شوند و اين مشكل كشور ژاپن را حل كنند.

وي در خصوص انتشار مواد راديو اكتيو از ژاپن افزود: هيچ چيزي را نمي‌توان پيش‌بيني كرد اما سونامي كه در ژاپن روي داد و از طريق رسانه‌ها در جهان پخش شد نشان داد كه در محدوده اوليه خود بسيار شديد است. مواد راديواكتيو وقتي پخش مي‌شود و پيشروي مي‌كند، هر چه دورتر مي‌شود درصد خطر آن كمتر مي‌شود اما امروز جريان باد و حجم مواد راديواكتيو نيز مي‌تواند موثر باشد. متاسفانه با توجه به اينكه شنيده‌ام فرانسه نگران حضور اين مواد در ابرهاست اگر جريان باد كمك حال نباشد ما خطري نخواهيم داشت اما اگر جهت باد با توجه به نيمه عمر اين مواد در فضا به اين سمت باشد بايد نگران باشيم اما خوشبختانه تا امروز هيچ نگراني وجود ندارد اما با توجه به اينكه اين مواد از محل اصلي به آمريكا منتقل شده و با جريان باد به اروپا رسيده است بايد گوش به زنگ و هوشيار باشيم تا اتفاقي در ايران روي ندهد البته همكاران در سازمان انرژي اتمي در اين خصوص پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهند.

نميدونم بخندم يا گريه كنم..2سال پيش ميخواستند مشكل چاه نفت در گلف مكزيك رو حل كنند در صورتي كه چاه نفت خودمون در جنوب در مدت 1سال ونيم اتش گرفته بود و اقايون توش مونده بودن.حالا براي ژاپن درس اتمي گذاشتند..خواهش ميكنم اين اخبار را در خارخ و در مطبوات خارخي ننويسيد اين يك ذره ابرو هم كه داريم ار بين ميره.

No comments:

Post a Comment