Saturday 2 April 2011

صداقت شاهزاده رضا پهلوی و طلبکار بودن ما


شست دو میلیون دلار ۳۰ سال پیش چند برابر ارزش امروز است، یا ارث شاه تنها به شخص شاهزاده رسیده و یا تمامی‌ خاندان پهلوی و از کجا آمده و پرسشهای دیگری که ظرف دیروز و امروز پس از مصاحبهٔ شاهزاده با صدای آمریکا مطرح شد.






خورشید نشان: پاسخ گویی گروهی دیگر که مقایسه میکردند همین مبلغ رو با قیمت خرید خانه و زمین در خود تهران و ایران و درآمد یک مدیر عامل کمپانی‌های متوسط و بزرگ خارجی‌ و داخلی‌ و حتی ثروت رؤسا و پادشاهان ممالک دیگر، این برای من جالب بود که شاهزاده رضا پهلوی با صداقت در مورد دارایی خود توضیح داد. همین آیات عظام که ماشالا کارخانه‌‌ دار و تاجر شدند، آیا هرگز گزارشی از دارایی‌های خود داده اند؟ و باید پس از مرگ یکیشان خبر میرسید که بیش از ۲۰ میلیون دلار در حساب‌های بانکیش وجوهات داشت. اگر پیش از انقلاب هزار فامیلی بود که آریستو کراسی کشور بودند، امروز ده هزار فامیلی است که ثروتی میلیاردی در داخل و خارج از مملکت اندوختند.
پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، شیخ کروبی در یکی‌ از برنامه‌های پرسش و پاسخ تلویزیونی که جایزه‌ای در پایان برنامه به بینندگان می داد از جیب خود پنج سکه طلا به مبلغ جایزه افزود; آیا هیچ کسی‌ از ایشان پرسید که با پول بازنشستگی! خود چطور چنین بذل و بخشش هایی می کنند و یا چطور هزینهٔ راه اندازی شبکه تلویزیونی و روزنامه را فراهم آورد‌ند ؟ این پرسش همواره برای من است که چرا تنها در مورد شاهزاده شک و شبهه داریم و اینک که وی با خلوص نیّت از جنبش آزادی خواهی‌ سبز ایران دفاع می‌کند چرا دست از نیش و کنایه زدن به وی برداشته نمی‌شود؟ این چه کینه‌ای است که حتی از شاهزاده خواندن پسر شاه اکراه 
داریم اما هر سخیفی را آیت و حجّت خدا در زمین می‌خوانیم.


http://www.melli.eu

No comments:

Post a Comment