Monday 21 March 2011

كشيش آمريكايي قرآن را بالاخره آتش زد

مردمك : تري جونز، كشيش «اسلام‌ستيز» و بنيادگراي آمريكايي تهديد شش ماه پيش خود را اجرا كرد و در يك مراسم عمومي در فلوريدا قرآن با نظارت او به آتش كشيده شد.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه روز يك‌شنبه ۳۰ مارس (۲۹ اسفند) در يك مراسم عمومي در كليساي شهر گينزويل، در جنوب فلوريدا، در حضور ۳۰ نفر يك نسخه از قرآن به آتش كشيده شد.
در يك دادگاه هشت دقيقه‌اي كه براي مشورت درمورد سوزاندان كتاب مقدس مسلمانان در گينزويل تشكيل شد، قرآن توسط اين دادگاه، «محكوم» شناخته شد و سپس «اعدام» شد.
براساس رأي اين دادگاه يك نسخه از قرآن كه به مدت يك ساعت در نفت غوطه‌ور شده بود در يك محفظه فلزي در مركز كليسا قرار داده شد  و كشيشي به نام «وين سپ» با نظارت كشيش تري جونز آن را به آتش كشيد.
در اين مراسم قرآن به مدت ۱۰ دقيقه سوزانده شد و شركت‌كنندگان حاضر در مراسم از قرآن‌سوزي عكس گرفتند.
كشيش تري جونز اين حادثه قرآن‌سوزي را «موفقيت‌آميز» خواند و گفت: اين تجربه‌اي بود كه تنها يك بار در زندگي اتفاق مي‌افتد.
اين كشيش آمريكايي گفت كه او تلاش كرده بود تا به مسلمانان جهان فرصت دهد تا از كتاب خود دفاع كنند اما هيچ پاسخي  ازسوي مسلمانان نگرفته است.
اين كشيش بنيادگراي آمريكايي در شرايطي مراسم قرآن‌سوزي را برپا كرد كه شش ماه پيش، پس از آن كه پاپ بنديكت شانزدهم، رهبر كاتوليك‌هاي جهان و سازمان كنفرانس اسلامي قصد تري جونز را محكوم كردند او نيز خبرداد كه از اين كار صرف‌نظر كرده است.
سپتامبر سال ۲۰۱۰ تري جونز اعلام كرده بود كه قصد دارد در نهمين سالگرد حملات 11 سپتامبر نسخه‌هايي از قرآن را آتش بزند. با واكنش رهبران جهان، آقاي جونز از اين قصد خود عقب‌نشيني كرد.
تري جونز در آن زمان تاكيد كرده بود: ما با هر گروهي كه قصد سوزاندن قرآن را داشته باشد مخالفيم و روي اين تصميم محكم هستيم. اكنون زمان اين كار نيست.
در آن زمان باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا، هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه و رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا نيز قصد تري جونز براي آتش زدن قرآن را محكوم كرده بودند.
رهبر جمهوري اسلامي، رئيس مجلس خبرگان و شمار ديگري از مقامات بلندپايه حكومت ايران در پيام‌هاي جداگانه‌اي، اين قصد تري جونز را محكوم كرده‌ بودند.
علي لاريجاني، رئيس مجلس ايران نيز در نامه‌هايي به روساي مجالس جهان با اشاره به «حادثه تلخ اهانت به قرآن‌» در آمريكا خواستار تدوين منشوري جهاني در جلوگيري از هرگونه «توهين به مقدسات اديان آسماني» شد.
محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران، نيز گفته بود كه وزارت ارشاد ايران به ازاي هر نسخه قرآن سوخته، يك ميليون نسخه قرآن چاپ و در سطح جهان منتشر مي‌كند.
اكنون با اعلام خبر سوزاندن قرآن در كليساي گينزويل فلوريدا، رهبران ايران هنوز به اين خبر واكنش نشان نداده‌اند.

1 comment:

  1. امیدوارم که کتابی که ننگ و بد بختی را به سرزمینها می آورد در دنیا به عنوان و بخصوص در ایران ما نابود گردد

    ReplyDelete